
Nyt on taas ruokaa! Kiireisen emännän keitosta kattilallinen, rasiallinen silakkamössöä pakkasessa - ja parit irtosilakkafileet hampaiden hoitoon - sekä jauhelihaa. Niin ja parit kananmunatkin valmiiksi keitettynä. Pitäis näillä pärjätä taas viikon verran. Kiireisen emännän keitos tuntuu olevan Myyn suosikki. Heti pikkuinen tulee kiertelemään hellan lähettyville, kun tuoksut alkaa tulla kattilasta. Siinä mielessä kiva lemppariruoka, ettei tuon syöttämiselle kait pitäisi mitään rajoituksia olla. Vai...? Uskaltaisikohan sitä antaa sisäelimiä jo jonain päivänä?
Tänään annoin Myylle myös Mirrix -matokuurin. Matokuurin antaminen ei tosin sujunut ollenkaan niin helposti kuin Multicatin antaminen: varmaan puolet annoksesta meni ihan johonkin muualle kuin suuhun. Kaipa se siitä kulkeutuu, kun Myy itseänsä pesee. Multicatia Myy pitää ilmeisesti herkkuna, niin innolla se sen syö kädestä. En ole moista ennen nähnytkään, että kissa syö pillerin ilman isompia taisteluja.
Eilen vaihdoin puupelletit mikrohiekkaan. Ensin sitä hiekkaa piti maistella (ja myöhemmin oksentaa hiekat pois) ja pemuuttaa, mutta niin vaan oli yön aikana kelvannut mikrohiekka pissa- ja kakka-alustaksi. Kakkaa ei edelleenkään muuten tule ehkä ihan joka päivä, mutta ehkä aavistuksen useammin. Mutta tahti ei tunnu Myytä haittaavan.
Tuntuu, että Myy olisi jo sinä aikana, kun on meillä ollut, kasvanut kovasti. Tai sitten sitä vaan silmä tottuu...? Ainakin etukroppaan on tullut ihan selvästi lihasta. Tai sitten olen alkanut näkemään lihaksen paremmin karvan alta. Pikkuinen kissa on vielä vähän hassun kömpelö, kun on selvästi oman kropan mittasuhteet välillä vähän hakusessa.
Meillä on vähän keskusteluja menossa siitä, saako verhoissa leikkiä. Samaa keskustelua käydään Sallin kanssa. Samalla, kun Salli heristää sormea Myylle, ettei verhoihin saa mennä, niin pikkuneiti itse menee leikkimään piilosta verhoihin. *Huoh*, ehkä vielä joku päivä verhot saa jäädä rauhaan. Onneksi vain kaksiosaisten verhojen takakangas on rispautuvaa sorttia, jolloin vekit eivät näy normaalisti.
Tänään annoin Myylle myös Mirrix -matokuurin. Matokuurin antaminen ei tosin sujunut ollenkaan niin helposti kuin Multicatin antaminen: varmaan puolet annoksesta meni ihan johonkin muualle kuin suuhun. Kaipa se siitä kulkeutuu, kun Myy itseänsä pesee. Multicatia Myy pitää ilmeisesti herkkuna, niin innolla se sen syö kädestä. En ole moista ennen nähnytkään, että kissa syö pillerin ilman isompia taisteluja.
Eilen vaihdoin puupelletit mikrohiekkaan. Ensin sitä hiekkaa piti maistella (ja myöhemmin oksentaa hiekat pois) ja pemuuttaa, mutta niin vaan oli yön aikana kelvannut mikrohiekka pissa- ja kakka-alustaksi. Kakkaa ei edelleenkään muuten tule ehkä ihan joka päivä, mutta ehkä aavistuksen useammin. Mutta tahti ei tunnu Myytä haittaavan.
Tuntuu, että Myy olisi jo sinä aikana, kun on meillä ollut, kasvanut kovasti. Tai sitten sitä vaan silmä tottuu...? Ainakin etukroppaan on tullut ihan selvästi lihasta. Tai sitten olen alkanut näkemään lihaksen paremmin karvan alta. Pikkuinen kissa on vielä vähän hassun kömpelö, kun on selvästi oman kropan mittasuhteet välillä vähän hakusessa.
Meillä on vähän keskusteluja menossa siitä, saako verhoissa leikkiä. Samaa keskustelua käydään Sallin kanssa. Samalla, kun Salli heristää sormea Myylle, ettei verhoihin saa mennä, niin pikkuneiti itse menee leikkimään piilosta verhoihin. *Huoh*, ehkä vielä joku päivä verhot saa jäädä rauhaan. Onneksi vain kaksiosaisten verhojen takakangas on rispautuvaa sorttia, jolloin vekit eivät näy normaalisti.

Piti käydä googlettamassa mitä tuo kiireisen emännän keitos pitää sisällään :). Oliko teillä joku erityinen syy vaihtaa pelletit pois? Multicat lienee jotain monivitamiinia tjsp?
VastaaPoistaPelletit vaihdoin pois sen takia, että mikrohiekka on helpompaa pitää puhtaana - laiska minä :).
VastaaPoistaMulticat on entistä Pirskattia, eli kissan monivitamiinia.